Slovenské zdravotníctvo je v katastrofálnom stave. Ešte v horšom!Č1

Autor: Pavol Kopecny | 14.9.2012 o 13:18 | (upravené 14.9.2012 o 18:06) Karma článku: 10,95 | Prečítané:  1178x

Časť prvá: nezmyselné 10 € platby za objednanie u lekárov!V článku je nielen vysvetlenie nezmyslu tohto systému, ale aj návrh na lepšie riešenie. Veľmi nápomocné by bolo zozbierať názory ľudí na riešenia a ponúknuť to politikom - takže ďakujem vopred za akékoľvek nápady a konštruktívne návrhy!

Babičky, deduškovia, ľudia so zdravotnými problémami, veľmi mi je vás ľúto a ospravedlňujem sa vám (lebo aj ja som občan tejto krajiny) za našich idiotských politikov, lebo zdravotníctvo, čo je v súčasnosti na Slovensku je pod ľudskú úroveň!

Časť prvá: Nezmysel č. 1: 10 eur platba za objednanie sa u lekára.

Nechodím často k doktorom; našťastie.  No moja skúsenosť po dlhých rokoch bola šokujúca.  Podľa počutia však viem, že nebola až taká zlá, ako mali mnohí ľudia.  Včera som prišiel k doktorke asi 2 hodiny pred koncom ordinačnej doby a sestrička na mňa s ľútosťou pozrela, že to ma už nezoberú. Vraj, aby som prišiel na druhý deň k začiatku ordinačnej doby.  Dajú mi lístok a potom ma zoberú podľa poradového čísla.  Šokovaný z tejto situácie, som však napokon tak urobil. Na druhý deň mi povedala, že nemôžu mi dať číslo, lebo majú najprv objednaných pacientov do 10:00 (na tabuli mali napísané objednaní pacienti do 9:00) a potom už rozdali toľko číselných kartičiek, že mne a  pár ľuďom, čo stáli za mnou sa už kartička neušla.

Sumár: ordinačné hodiny boli 8:00 až 13:00, takže takmer polovica (2/5) času bola pre objednaných pacientov; mala byť iba 1/5. Zdvojnásobili si okno pre objednaných a ukrátili okno pre neobjednaných.

Princíp je jednoduchý, keďže objednaný pacient platí 10 €, snažia sa, aby čo najviac pacientov mali cez objednávky. Tým sa zužuje možnosť pre neobjednaných pacientov aby mohli byť ošetrení  a v konečnom dôsledku aj ostatní pacienti nebudú mať na výber – buď sa objednajú, alebo k doktorovi nepôjdu.

Ak sa im podarí dávať všetkých pacientov iba na objednávku, tak by pri 4 ošetrených pacientoch za hodinu, 6-hodinovom pracovnom čase denne a 20tich pracovných dňoch mesačne zarobil LEN NA OBJEDNÁVKACH 4 800,- EUR!!! Ak to má rozdelené na 3 objednaní a 3 hodiny neobjednaní, tak je to polovica + samozrejme peniaze za ošetrenia.

Starších ľudí a tých s väčšími zdravotnými problémami je mi veľmi ľúto, pretože zaplatia bežne 25% svojho mizerného 380-eurového dôchodku len na termíny.  Kde je nájomné, elektrina, LIEKY, strava. Nechápem ako vôbec môžu prežiť.

Teraz tá kľúčová otázka (neviem, či sa nad tým relevantní ľudia zamýšľali), prečo vlastne má pacient platiť za objednávanie sa? Keď idem ku kaderníkovi, za objednanie sa neplatí, keď idem k zubárovi, za objednanie sa neplatí, keď idem na masáž, za objednanie sa neplatí, keď idem hrať tenis, za objednávanie sa neplatí.  Ktorá múdra hlava prišla s tým, že u doktorov sa za objednanie bude platiť?  Jediné čo ma napáda je, že zdravotná sestra musí spravovať objednávky.  Ale veď na to sú dnes on-line systémy, ktorých by sa sestrička nemusela ani len dotknúť.  Navyše, ak by si to dobre zorganizovali, tak je veľmi pravdepodobné, že by mali aj voľný čas. Podľa toho, čo som videl, tak významná časť času je strávená práve organizáciou celého procesu a odpovedaním na klopanie na dvere.  Ak by sa ušetrený čas venoval pacientom, tak by ani čakárne neboli také plné.

Neznášam ľudí, čo sa len sťažujú a nič neurobia pre zlepšenie; takže tu ponúkam riešenie (som si istý, že ich je viac a mnohí ľudia dokážu vymyslieť aj oveľa lepšie alternatívy – ak vás niečo napadá prosím pripojte sa aby sme pomohli urobiť to naše katastrofálne zdravotníctvo lepším):

1. Štát, alebo súkromný sektor vytvorí aplikáciu na akceptovanie platieb 10 € za termín.  Dá sa to urobiť za max. 100,000 €; ak o tom niekto pochybuje, štát to môže zadať aj našej spoločnosti a veľmi radi to pre nich urobíme. (V slovenskom zdravotníctve je 100,000 zanedbateľná položka.  Mimochodom je to ekvivalent 10,000 termínov, čo je na 1,000 doktorov – 10 termínov).

2. Každý doktor bude mať pacientov objednaných a pacientov neobjednaných.

3. Objednaný pacient napíše prečo chce ísť k doktorovi a zaplatí poplatok 10 € do systému.

4. V on-line aplikácii si vyberie termín, ktorý je voľný a vyhovuje mu.

5. Ak sa dostaví včas, je mu automaticky vrátených 10 €, ak sa dostaví neskoro alebo sa nedostaví vôbec 10 € prepadne v prospech doktora (ak sa odhlási z termínu 48 hodín vopred pretože vie, že sa nemôže dostaviť už vopred 10€ sa mu vráti).

6. Ak niekto nemá prístup on-line a chce sa objednať telefonicky, tak centrálny operátor dokáže tento úkon urobiť zaňho za poplatok 2 €.

Výsledok: ak sa chcem objednať zablokujem doktorovi špecifické časové okno.  Ak neprídem, zaplatím za to, pretože nemohol ošetriť inú osobu.  Ak prídem, ošetrí mňa, ako sme sa dohodli a má už aj napísaný dôvod mojej návštevy (úhradu za moje ošetrenie dostane od poisťovne – a mojich 10 € nepotrebuje).

Ušetria sa nervy aj čas sestier, doktorov aj pacientov.

Ale nevylučujem ani možnosť že som ten súčasný systém ja zle pochopil; ak áno tak mi to prosím niekto vysvetlite.

Sú výnimky, ktoré potvrdzujú pravidlo - teda aj doktori, ktorí vám dajú termín bez poplatku. Za prvé, skladám klobúk a tlieskam vám!  Za druhé nechápem ako na jednej strane to takto ide a na druhej nie.

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?