Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Naše zdravotníctvo je v katastrofálnom stave č.2: (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Pán Kopečný,

... ešte sa mi nikdy nestalo aby ma niekto poslal za dvere ako sprievodcu alebo niekoho, kto sprevádzal mňa do zdrav. zariadenia.

Taký sprievodca je dobrý na opísanie úrazu ako sa stal, alebo na poskytnutie anamnézy a pod. a to lekrári dobre vedia Vravím nikdy sa mi také nestalo. Váš článok je v podaní, jedna pani povedala, ...aká je u nás pohotovosť a podobné chýry. Ste tu na návšteve? A predsa s plnou orientáciou vyhlasujete najlepších policajtov na Slovensku a podobne. Menej hystérie a viac rozumu!
 

Ja píšem svoju skúsenosť.

Čiže nie je to jedna pani povedala, ale hovorí konkrétna osoba o konkrétnej skúsenosti. Nemám žiaden dôvod zavádzať. Ak vy máte opačnú skúsenosť, tak som veľmi rád a dúfam, že aj mne sa za nedlho takto pošťastí. Vážte si to. Bodaj by som pri mojich nasledujúcich návštevách mal skúsenosť ako vy. To sa budem veľmi tešiť.
 
Hodnoť

Nesúhlasím s reakciou.

Ja už som zažil viac krát, čo p. Kopečný popisuje. Na dlhé čakanie existuje recept - pozri www.ecasenka.sk Je to aj zdarma, ak chce človek spätnú väzbu od 1eura cca do 3.
 

 

Toto vyzerá na platenú službu. Lekári sa sťažujú, že majú málo peňazí, tak rád by som našiel alternatívu, ktorá by ich nič nestála.
 
Hodnoť

katastrofa v zdravotníctve

Súhlasím , že system je absolutne zlý. frustrovaní sú všetci . Naviac nik nie je ochotný povedať pravdu. Ambulatna sfera sa tak rozšpecializovala , že pomaly bude treba špecialistu na lave a na prave ucho... , Logicky niet potom dostatok špecialistov v " nadstavbových špecializáciach - čo kedysi riešili atestatcie 2. stupňa... Primarna sfera stoji na dochodcoch priemerny vek praktika je 58 rokov , pediatra o temer 2 roky viac a zubara ešte o niečo viac... Do toho ezdravie s pompeznymi reklamami - EU nam dala peniaze stačí len zavolať a dostanete recepty. V mojej ambulancii zvoni telefon aspon 40x za den - a ja mam premyšlať nad diagnozou a skakť k dverám a riešiť ja chem len to alebo ono... Iste vyriešil by to system recepcii či system predpisu dlhodobej chronickej mediácie strednym personalom - ALE to sestričky podla platnej legislatívy nesmú a aj keby mohli niet peňazí na ich doplatenie. Slavny koncept E zdraviua pri vypadavaní internetu je skor na masírovanie koronarnych ciev či už lekárov alebo lekárnikov .
Zneužívanie a nadužívanie zdravotníckej starostlivosti je samostatnou kapitolou - Máme pacientov , ktorí pestujú turistiku po ambulanciach... Naozaj 20 korunčky Dr Zajaca pomohli v tom že si pacienti aspon zratali ktoré lieky a potrebujú a že ked mali soplík nebežali hneď na vyšetrenie.
Kardinalny problem - chybajú štandardy- lekár ktorý lieči napríklad infekty a robí vytery je drahší ako ten čo nie a teda je horšie platený poisťovňou...
chýba elementarna slušnosť a úcta. System vymenných lístkov je nezmysel , lebo ak praktik vymenak nedá pacient ho jednoducho vymení za iného ...
Každy den prepisujeme recepty lebo genericky substititúcia nefunguje.
A dalo by sa ešte veľa a veľa rozpravať ...
 

Na to je jednoduche riesenie:

Vymenit sestru. Ona ma byt ta ktora organizuje pracu, lekar ma liecit. Za to, ze v cakarni sedi (alebo stoji!) mnozstvo ludi je zodpovadna sestra. Samozrejme ak nedostala instrukcie od lekara, ze ma objednavat po 10 minutach. Moje skusenosti su, ze dvaja lekari ktori su v tesnej blizkosti a pritom u jedneho sa caka cele hodiny, druhy ma skoro prazdnu cakaren a obidvaja vysetria porovnatelne mnozstvo pacientov. Pacienti nie su zodpovedni za organizaciu prace lekara. Dokonca som pocul o jednej sestre, ktora sa vyjadrila, ze pokial tam bude ona, tak sa objednavat nebude. No, uz tam nemala byt. To pisem len o vseobecnych ambulanciach, u specialistov je to este horsie.
 

 

problémom lekárov nie sú poisťovne, ale pacienti, to je malá chybička v blogu.
Čudujem sa svetaskúsenému, prečo vôbec ide na pohotovosť k nám, stačí vybehnúť do Viedne a je vybavené.
Čakanie, nikto na svete nechodí toľko k doktorom ako slovač, s obyčajnou nádchou je slovák ochotný ísť doktorovi aj 3-4x, štatistika v tomto smere je jednoznačná.
Sú len dve možnosti, zaviesť objednávací systém, ale potom minimálne 40% pacientov nebude vybavených, resp. si nepočká 4 hodiny ale zopár dní, týždňov....alebo si počká tie 4 hodiny a NAKONIEC JE VYBAVENÝ.
Je tretí spôsob, ak by sa našlo oveľa viac ochotných doktorov ísť robiť do ambulancii, tých ale bude treba oveľa lepšie zaplatiť, aby vôbec boli ochotní ísť robiť. Nakoľko sa u nás aj tak nič nezmení osobne doporučujem všetkým mladým doktorom a medikom, aby ani len trochu neuvažovali robiť doktora na Slovensku.

-
 

To nemá hlavu ani pätu,

čo má čas strávený v čakárni s počtom pacientov vyšetrených za deň. To si majú pacienti zaslúžiť vyšetrenie dlhým čakaním za dverami? A zasa je problém v peniazoch? Dokedy ešte? Keď bude viac peňazí tak sa predĺži deň na 48 hodín? Problém je v lajdáctve a nezáujme, v neúcte k pacientom a v presvedčení, že pacient je odkázaný na službu ktorá je /podľa niektorých/ zadarmo. No nie je, nič nie je zadarmo ani zdravotnícke služby a sú čoraz drahšie. A nič na tom fakte nezmenia ani oslavné ódy niektorých miestnych grafomanov na ich úžasné skúsenosti so slovenským zdravotníctvom.
 

 

5 doktorov u nás za týždeň vyšetrí napríklad 500 pacientov, 5 doktorov, čo ja viem vo Švédsku vyšetrí 150 pacientov (to len ako príklad a matematika v 3 triede ZŠ) U nás sa čaká, tam nie. Hádanka pre Teba, vieš prečo ?
Môžeme to urobiť ako vo Švédsku, tj. len na objednávku a nikto nebude čakať, ale potom tých 500 nebude vybavených, či ? Viac za deň znamená, že budú vybavení skôr a nebudú čakať ? Sú len dve možnosti, mať buď oveľa viac lekárov, alebo aby oveľa menej pacientov chodilo k doktorom. Ja som za druhú voľbu, máš nápad ako to zabezpečiť ? Pozor, tí doktori u ktorých čakáš, robia, robia a robia. Náš systém je neudržateľný a preto fakt žiadny medik a mladý doktor by tu nemal zostať. Načo sa má trápiť s musttami, aj keď sú jednotkou.
 

 

Ja hovorim, ze nemusi cakat 4 hodiny ale moze prist po 3 a pol hodinach a pockat iba 30 min. a byt vybaveny. Alebo mozno po 3 hodinach a cakat iba hodinu miesto 4-och. Ved ked ma clovek zdravotny problem tak sa citi mizerne. A ked mu poviete, cakaj 4 hodiny - tak tam mi trochu chyba empatia. A myslim, ze to nie je nic, co by clovek po 6 rokoch narocneho studia (+ dalsieho studia po skole) nevedel vyriesit, ak by naozaj chcel.
 

 

Dakujem za reakciu - ja suhlasim, ze aj z pohladu lekarov sa asi da napisat niekolko vela a dlhych clankov o frustracii v tomto systeme. Ale vsetci zijeme v systeme aky si spravime a je na nas aby sme si ho spravili co najlepsi. A da sa to urobit krok po kroku. Verim aj tomu, ze vam 40x zazvoni telefon pocas dna. Ale su to podla mojho nazoru veci, ktore su riesitelne. A ked pojdeme krok po kroku, tak dokazeme postupne vylepsit zdravotnictvo. Ten priemerny vek, co popisujete, tak to je casovana bomba - ze ak sa nieco skoro nespravi, tak to bude este OVELA HORSIE.
 
Hodnoť

 

kto ma nastarosti organizaciu?
kto vedie tento stat???c
prosim vas, porovnavat sa s USA? USA davaju v podiele HDP (v PPP) priblizne 2x tolko na zdravotnictvo ako SR... v absolutnych cislach to je mozno 10x tolko...
isteze, za 10 eur a za 100eur dostanete rozdielne sluzby... 10eur je priemerna "cena" vysetrenia, zakladneho, iste k tomu su priplatky (za odber, za EKG, za specialne metodiky...) obdobne v USA sa za takpovediac vstup do ambulancie plati tak radovo stovecka... takze... co prosim vas porovnavame???

samozrejme, ze sprievod je plusom pre pacienta, plusom pre compliance s liecbou, a lekar? lekar je zamestnanec, tomu to moze byt jedno. ale sprievod a otazky a odpovede na otazky a diskusia o aktuanom stave vedomosti su jedno - cas... a to mozno aj v USA vedia, ze cas su peniaze... takze sme pri tom istom... peniazoch... a ano, uroven slovenskych lekarov, ich poznatkov a schopnosti diskutovat s pacientami o aktualnom stave je dvojakej kvality... ako tie ceny... prosim, uz sa netvarme, ze za 10 eur si kupime to co za 100 dolarov... nie, nekupime... to je ako za 10tisic si kupite Daciu, ale nie Mercedes...
k objednavkam - suhlasim, objednavky a "neorganizacia" je prave sposob ako vytiahnut peniaze... suhlasim, ze je neeticky... riesenie ma v rukach ministerstvo, vlada... nie lekari... pacienti si volia vladu, mozu konat... aktualny stav je, ze Penta so sietou poliklinik hrubo porusuje pravidla a nikto s tym nic nerobi... neviem ci ma sudruh pocit, ze Pentu riadia lekari... za organizaciu treba vynit tych co maju svoj popis prace organizaciu - vola sa to menezment... menezment statu sa vola vlada...
 
Hodnoť

Tento článok ma takpovediac pobúril,...

...už len zavádzajúcim, subjektívnym názvom.
Moja skúsenosť so slovenským zdravotníctvom - konkrétne so špecializovaným lôžkovým oddelením v Rooseveltovej nemocnici v B. Bystrici je takáto.
Nedlho pred desiatimi rokmi sa mi stal nepredvídateľný, vážny úraz. Bol som bez akýchkoľvek odkladov a čakania hneď vyšetrený v martinskej nemocnici a odtiaľ som bol ihneď odvezený do nemocnice v B. Bystrici, kde ma na druhý deň operovali. Môj pobyt v banskobystrickej nemocnici bol dlhý, takmer desaťmesačný - musel som absolvovať viac než šesť náročných operácií. Doktor, ktorý ma operoval, mi podrobne a presne pred každou operáciou vysvetlil, čo sa bude na "operačke" so mnou diať. Ako primár oddelenia, tak aj doktori a doktori, zdravotné sestry aj iný personál na oddelení mi venovali maximálnu pozornosť a starostlivosť. A nielen mne - ale všetkým pacientom na našom mužskom oddelení, bolo nás tam pár desiatok. Nikto z pacientov, ani ja, sme nemali dôvod na nič sa sťažovať, vari len s výnimkou stravy, ale aj to len sporadicky. Nuž - niekomu niečo chutí - inému to nechutí, tak už to býva.
Keď ma definitívne z banskobystrickej nemocnice prepustili, dochádzal som tam pravidelne asi rok a pol - každé dva a neskôr každé tri týždne na kontroly a kontrolné vyšetrenie. Nikdy som "na chodbe" nečakal dlhšie ako bolo nevyhnutné - a to tam boli ľudia doslova z celého Slovenska.
Už dlhú dobu nemusím chodiť do nemocnice v B. Bystrici, ale raz mesačne musím chodiť k špecialistovi - na kontrolu a po lieky. Opäť - bez problémov, aj keď niekedy v čakárni čakám dlhšie ako by som si prial - ale tak už to je.
V ostatných týždňoch si lieky, podľa potreby, objednávam telefonicky a na kontrole u odborníka sa už predpisom liekov "nezdržiavame."
Viem, že kritizovať slovenské zdravotníctvo, lekárov, personál, nemocnice a zdravotnícke zariadenia je dnes veľmi populárne, v móde. To dokáže každý. Ale málokto koho doktori vyliečili alebo doslova vydrapili z rúk Smrti sa ozve a verejne sa poďakuje. Nevraviac o tom, že som ešte nikdy nečítal nejaký článok na blogu, kde by autor / -ka ďakovali napríklad záchranárom a následne anesteziológom za ich prácu. (Najčastejšie sa ďakuje hasičom...)
Takže ja aj touto cestou a po dlhých rokoch ďakujem tým, ktorí a ktoré sa o mňa čo sa týka môjho zdravia príkladne postarali - a neraz to bolo vysoko nad rámec ich bežných pracovných povinností.
 
Hodnoť

Super článok,

100% zhoda s mojími skusenosťami, ale problem je inde než si myslite. Problem je nedokonalosti demokracie, kde všetci majú rovnaké volebné právo. Matematici s nejakej štúdii si dali tu prácu, aby dokázali, že takto pojatá demokracia nevedie k najlepšie možným vysledkom. Riešenie: 1. Strana volebný listok. 2. Strana ľahký, náhodný, krátky test IQ. Váha hlasu úmerná výsledku testu. 3. Zavedenie elektronického hlasovania. Ak niekto povie, že to nie je možné. Odpoveď: Ale je.
 

Hm,...

...a čo tak merať (aj) EQ? Domnievam sa, že pri akomkoľvek politikovi alebo človeku, ktorý chce do politiky vstúpiť, je dôležitejší EQ než IQ.
 

EQ treba merať

pri prijímačkách na LF.
 
Hodnoť

Aký

štát také zdravotníctvo. Mali jednu šikovnú, peknú aj tú birkom Fico vyhnal tupolev červený !
 


Najčítanejšie


  1. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 1 628
  2. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 1 435
  3. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 964
  4. Michael Achberger: Kedy by ste mali jesť posledné jedlo dňa, aby ste zbytočne nepriberali? 708
  5. Martin Plesch: Ktorých žiakov treba vrátiť do škôl? 689
  6. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou, pred jeho dom doniesli truhlu a vence 600
  7. Soňa Fröhlichová: Švajčiari zavádzali opatrenia opäť medzi poslednými a uvoľňujú medzi prvými 549
  8. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Vianočný večierok, na ktorý nikdy nezabudnem 493
  9. Roman Vavro: „Čo je to s televíziou? Konečne mi funguje rádio...“ 458
  10. Tomáš Jacko: 10 tajných trikov mediálnej manipulácie (1. časť) 453

Rebríčky článkov


  1. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ
  2. Július Kovács: Dr.Bukovský zľahčuje covid a zarába na tom mesačne okolo 5000 eur, pomôžte mi ho odstáviť
  3. Vladimír Bohm: Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?
  4. Katarína Adamusová: Hranice vo vzťahoch z pohľadu efektivity
  5. Jozef Legény: Revúca, ako ďalej so správou bytov?
  6. Jaroslav Polaček: NEČAKÁM POTLESK, ALE ZACHRÁNILI SME VODU PRE CELÉ VÝCHODNÉ SLOVENSKO
  7. Eva Rohrman Madová: Cestovať či necestovať ?
  8. Jakub Tinak: Môj dvojmesačný pracovný pobyt v Brne.
  9. Ján Pancák: Fejkové profily nitrianskych vrahov.
  10. Peter Biščo: Urobila som to, čo som ani neurobila - nepamätám sa.


Už ste čítali?